piatok 29. decembra 2017

Petrohradské reminescencie (október 2017)


V posledných mesiacoch som pridával na blog aj dosť muziky/nahrávok od kapiel z Ruska, najmä z Leningradu/Petrohradu - napr. TEQUILAJAZZZ, KOLIBRI či HOM. Niektoré z tých nahrávok som mal už skôr, niktoré som si zohnal pred cestou do Petrohradu. V prípade záujmu pozri do archívu blogu.

Keďže sa blíži koniec roka a je čas na rekapitulácie, ponúkam ešte jedno ohliadnutie sa za našim výletom v tomto revolučnom meste:

























Pohľad zo schodov lietadla

















Socha "Medny Vsadnik"


















Pohľad z katedrály Sv. Izáka

















Katerdála Sv. Izáka, bývalé múzeum ateizmu



























Katedrála Sv. Izáka

















Kazanská katedrála


















Pred Kazanskou katedrálou


















Budova bývalého Leningradského Rock klubu


















Vnútri vo vinylovom shope/kaviarni Vinylbox




















Na ulici v meste
















Monument Kataríny Veľkej

















Ľudové umenie

















Matriošky





































































Chrám Kristovho vzkriesenia




















































































Vnútro chrámu Kristovho vzkriesenia













Palácové námestie


















Zimný palác - Ermitáž




















Krížnik AURORA - pred 100 rokmi tu začala VOSR
















Info o krížniku ABPOPA


















Rieka Neva


















Petrohradská mešita




























Mešita zblízka (portál)



...viac fotiek možno niekdy v budúcnosti...




...prípadne pre niekoľko fotiek naviac pozri: 

http://muzika-komunika.blogspot.sk/2017/10/petrohradske-inspiracie.html

http://muzika-komunika.blogspot.sk/2017/10/2016.html




P.S. Teraz na Vianoce sa mi dostala do rúk kniha "Ruzká klazika" ktorú som si s chuťou prečítal a je mi aj trochu ľúto, že som si ju nemohol vychutnať niekde v kaviarni na Nevskom prospekte, či na lavičke pri Petropavlovskej pevnosti :) Nesmierne vtipná knižka.

Dajú sa v nej "vyňuchať" všetcí tí autori, od ktorých som voľakedy aspoň čosi málo prečítal - L. N. Andrejev, D. Charms, N. V. Gogoľ, A.P. Čechov, Iľf a Petrov, M. A. Bulgakov, F. M. Dostojevski a iní...





Mišo



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára