piatok 10. januára 2014

Garáže pod Prístavným mostom XII.


Príbeh alternatívneho koncertného miesta na periférii Bratislavy pokračuje...





Tento krát uverejňujem krátku spomienku jedného z pamätníkov tamojších akcií - Strapatého.
Keď som v sezóne ´96/´97 začal chodiť na garážové koncerty, takmer nikdy tam nechýbal neprehliadnuteľný bradatý týpek s očami ako trnky, ktorý pobehoval vôkol a od ľudí vyberal "vstupné pre kapelu". Skrátka taký punkový Rumcajz.



GARÁŽE POD PRÍSTAVNÝM MOSTOM V 90-TYCH ROKOCH


"Zdar tu Strapatý, Mišo ma požiadal o napísanie nejakých spomienok na veci okolo koncertov v garážach pod Prístavným mostom v 90. rokoch v Blave. Keďže som trocha staršieho vydania, nie na všetko si asi spomeniem, ale myslím, že to bolo asi nejako tak ako tu píšem s tým, že je to moja osobná spomienka a niekto, kto v tej dobe pôsobil na scéne okolo Garáži môže mať na to úplne iný názor a pohľad...

Takže niekedy okolo 1993 sa začína formovať Československá hardcore/punx scéna prevažne s punkáčov, ktorí neprepadli fetu a zakladajú dnes už prevarené kapely ako NONCONFORMIST, LOS SOMMROS, PAZI SNAJPER, AVGRUND, HERTLINE, HOW LONG, SPRÁVNY SMER... Začína sa hodne cestovať na pokuťáky po celom Česko/Slovensku...mnoho ľudí z rôznych kútov oboch republík sa navštevuje na koncertoch a akciách. Vtedy naozaj nebol problém cestovať na koncert NONCONFORMIST aj do Liberca....

No a samozrejme, že v Blave okrem U-čka, kde sa snažia prevarené punx kapely /HIATUS, FLEAS AND LICE, MDC, DEFINCE, DOG ON A ROPE, PETER AND THE TEST TUBE BABIES.../robiť Vrešťo a spol. sa v Garážach pod Prístavným mostom v skúšobniach kapiel TESTIMONY/AVGRUND a za podpory chlapov z už spomínaných TESTIMONY /väčšinou šlo o zapožičanie aparátu/začínajú prvé hardcorové koncerty v duchu D.I.Y. Nespomeniem si na všetky kapely, ktoré banda okolo Láďa, Naivky, Achmeda, Joza, Kuba - no bolo v tom hodne ľudí – spravila, a tiež nie na všetkých som sa zúčastnil, ale ak áno, tak väčšinou som Láďovi pomáhal s jedlom, alebo vyberal 30,- Sk vstupné, ktoré sa komplet rozdelilo kapelám. Jedlo pre kapely varili doma buď Láďo, Maťa/NAIVEFIGHTERS/, alebo na tú dobu výborný kuchár Kubo/Ad Acta/... Keďže sme skoro všetci bývali u fotrovcov/ja som síce mal svoj byt, ale býval som 100 km od Blavy/, tak kapely väčšinou spávali v garáži, sem tam u Joza niekde na byte v Karlovke?? ?(myslím že v Dúbravke – pozn. Mišo), alebo u Kuba v Kúpeľnej pri Dunaji. Myslím, že niekedy okolo 1998-1999, kedy Láďo odišiel na civilku, Kubo študovať, Jozo sa dal na metal a prerušil kontakty, ja som odišiel na farmu - dá sa povedať každý šiel inou cestou, tak koncerty na Garážach prebrala iná generácia punkáčov.

A tu asi moje spomienky skončia. Musím povedať, že som rád, že aj po 20tich rokoch Garáže fungujú, asi ako najstaršie miesto na D.I.Y. koncerty v Blave a určite sa tam znova stavím na koncert podporiť tých, ktorí stále veria, že veci sa dajú robiť aj takouto cestou. Držím vám všetky palce."


Strapatý,v Púchove 06.01.2014

strapo@seznam.cz





pozri aj:

http://muzika-komunika.blogspot.sk/2013/03/garaze-pod-pristavnym-mostom-pribeh.html


P.S.
Nedávno som sa konečne dostal ku prepísaniu VHS-C kaziet, na ktorých je okrem iného aj pár záznamov z garážových koncertov rôznych kapiel z roku 2003 - len námatkovo: ROVNOU CHODBOU, S.I.K.A., FESTA DESPERATO, AD CALENDAS GRAECAS, IF THERE IS A HOPE, BOZOKA...

Tak niekedy nabudúce zase na Garážach.


mišo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára