sobota 16. marca 2013

V/A „VÖNS PREZ. LIVE“ (1994)


"Vöns je skúšobňa dvoch punkových kapiel - VONOSONOLOPPUS a ČAPAJEVS VAGONS z mestečka Kuldiga v Lotyšsku. Je to maličká, svojpomocne spravená miestnosť. V novembri roku 1994 sme tu spravili spoločný koncert s ďalšou kapelou REPTILS. Miestnosť o rozmere 8 x 4 metre vrátane pódia neponúka veľa možností na koncerty, tak sme to ani veľmi nepropagovali. Nakoniec sme boli prekvapení, na koncert sa vpratalo 44 ľudí. Počas hrania sme kapely nahrávali a táto kazeta je živým záznamom tohto koncertu."

Toľko voľný preklad textu z bookletu kazety.


Keď som v lete 2006 navštívil druhý krát Lotyšsko, sedeli sme jeden večer z Edgarsom (bývalým bubeníkom kapely VONOSONOLOPPUS) pri malom bare v ich miestnom kultúrnom centre ZABADAKS a rozprávali sa o začiatkoch punkovej scény v meste4ku Kuldiga. Okrem iného mi púšťal na videu aj staré záznamy z rôznych koncertov z 90tych rokov a celé to malo takú tú silnú atmosféru D.I.Y. akcií, ktorú ja nachádzam napríklad v Bratislave na Garážach pod Prístavným mostom alebo v rožnovskom klube Vrah. Ťažko sa to popisuje, treba zažiť.
Edgars mi vtedy prisľúbil, že mi nahrá aj kazety miestnych kapiel z tých čias ktoré vydával na svojom labely Ö prod. A slúži mu ku cti, že slovo dodržal a keď rok, či dva na to hrali v Bratislave, doniesol ich so sebou.

Tu je teda jedna z nich (časom budú na blogu aj ostatné):





http://www.ulozto.sk/x71PJpM/live-at-vons-zip






Na doplnenie je tu ešte prefotený článok ktorý som písal do českého zinu DRUNK NACH OSTEN č. 2/2008 (pevne verím, že sa niekedy dočkáme ďalšieho čísla!) a je o punkovej scéne v Lotyšsku. Text som dodal ja a grafickú "vystrihni-a-nalep" úpravu spravil Pája.



















--------------------------------------------------------------------------------


Live tape from mid 90´s recorded and released in Latvia. Three raw-punk/HC bands from town Kuldiga plays in small practice-room. Essential baltic-core attack. If you are interested in 90´s D.I.Y. HC/punk music from Eastern Europe, this tape is just for you!

mišo






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára