štvrtok 26. júla 2012

ŠTICH


Tento je blog primárne zameraný na vyhrabávanie nahrávok pozabudnutých kapiel, prípadne na zdieľanie toho, čo považujem za zaujímavé. Okrem zviditeľnenia vecí iných ľudí/kapiel sa snažím občas prispieť aj ja svojou troškou. Lebo toto nie je miesto pre zhromažďovanie muziky, pre zberateľstvo a žgrlenie, ale pre podnety ku vlastnej tvorbe. Mnoho krát už som sem v minulosti dal aj nahrávky kapiel kde som hral, prípadne ziny na ktorých som mal nejaký podiel, svoje kresby, maľby, fotky, články, texty...
A viac krát som písal, že je fajn mať (vlastniť - bŕŕŕ - nechutné slovo v tejto súvislosti) zaujímavé nahrávky či knihy, ale ešte lepšie je tvoriť veci vlastné. Možno nie v úplne výbornej kvalite, ale vlastné. Proste D.I.Y.

Dávnejšie som spomínal kapely kde som hrával (http://muzika-komunika.blogspot.sk/2010/02/kapely.html). A teraz je tu opäť niečo. Ale trochu iné.



Popri skúšaní s kapelou som začal skladať jednoduché skladby, prosté pesničky. Iba gitara a ja. Trochu tomu napomohlo to, že v práci mám na programe aj muzikoterapiu pre mentálne postihnutých. Venujem sa im aj pri hre na perkusie a tiež spievaniu pesničiek pre nich a tak som bol trochu nútený zdokonaliť sa na hre na nástroje.

A ak mi vystane čas, skúšam skladať vlastné veci.
Dnes som bol jednu takú skladbu nahrať u kamoša doma, v jednoduchom PC programe. Nemal som moc času, takže je to "na prvú". Proste na prvú šupu gitara a potom na prvú šupu spev. Bez nejakej prípravy. A pod tým spodok z jednoduchých nasamplovaných bicích. Hudobne je to čosi na pomedzí folku a post-punku, ak by som to mal charakterizovať, ale neškatuľkoval by som to.

Zaujímavé je, že to je vlastne prerobená skladba kapely S.I.K.A. s názvom "Dvere", ktorá kedysi vyšla na malej platni - na split 7" s KOBRA 11. Takže je to vlastne re-make tejto skladby. Ten text som písal ja a tak som si ho dovolil trochu doplniť a pozmeniť. Hudobne je to pomalšie, hrám to inak. Je to vlastne moja úplná prvotina, čo sa týka nahrávania, takže hudobne to nie je nič pre fajnšmekrov.





http://www.sendspace.com/file/eflgm0



Text je o tom, že ak keď chceš niečo zmeniť, musíš vyjsť z ulity ty sám a nie čakať na ostatných, že ťa vytiahnu. Ty sám si držíš zavreté dvere svojich obmedzení. Kľučka sa nedá odomknúť. Naozaj nie???!

Text starý skoro 10 rokov, ale na aktuálnosti nestráca. Akurát, že skladbu som nazval

"Kľučka"

Zatvorené dvere
kľučka je z vnútra
ja chcem byť slobodný!
kričíš cez ne von
opieraš sa o ne celou váhou

R: Chlad kľučky je ako spúšť
nedá sa odomknúť, nedá sa ujsť

Hlava plná zlých myšlienok,
stekajú z mozgu dole do úst
tvoria sa z nich
horké sliny
sú trpké ako samota
ako dvere zavreté z vnútra
kričíš cez ne von - otvorte, otvorte ich...


Skladbu som nahral pod pseudonymom Mišo ŠTICH, ako spomienka na kapelu v ktorej som hral vyše 5 rokov s dobrými kamošmi - kapela STEH.
Chystám sa nahrať niekoľko ďalších vecí, prípadne to "vydať" ako CD-Ep prílohu ku druhému číslu zinu MUZIKA KOMUNIKA. Uvidím, čo prinesie budúcnosť.

No SEX PISTOLS vraveli, že...



Mišo


----------------------------------------------------------------


My home-made rec. simple lo-fi post/punky-folk song about uhmm...inner conflict.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

CompilaZoo n°1 (1996)