sobota 22. mája 2010

ROVNOU CHODBOU - "Demo 1" (2003)


"Vždy keď kričím
tak cítim,
že hlas na ktorý čakám
je tichý
a viem že aj keď kráčam
za hlasom, ktorý ma láka
stále sa stráca...
a tak si nie som istý
či to nie som práve ja
kto stále hlasnejšie kričí
"tichšie prosím"!


text skladby "Hlas sa stráca"










Príbeh kapely ROVNOU CHODBOU som už načal v skoršom príspevku: http://muzika-komunika.blogspot.com/2010/02/rovnou-chodbou-pankhace.html

Dnes chcem učiniť zadosť sľubu, ktorý som (si) vtedy pri písaní príspevku dal - teda "upnúť" prvé demo (audio verziu) sem na blog.
No, demo 1 aj demo 2 sme nahrávali v rovnakej zostave: Mišo - gitara, Sivo - basa + spev, Lichtle - bicie + spev, Mišo (ja) - spev + bicie.
Rozdiel bol, že prvé demo bolo skôr punkovejšie a druhé trochu moc rýchle (bolo na ňom aj trochu viac skladieb i keď aj niekoľko rovnakých ako na prvou nahrávkou)
Prvé demo sme nahrali - ostatne ako dosť iných vecí - v našej Garáži.
Bolo to 8 skladieb, vrátane coveru od US-HC kapely HATED YOUTH. Zachovala sa na ňom aj skladba "Hlas sa stráca", ktorá sa pri druhom nahrávaní a následnej mixáži voľakde stratila.

ROVNOU CHODBOU odohrali pár koncertov, jedno turné, no počas roku 2003 sa začalo pôvodné nadšenie vytrácať. Lichtle začal hrávať s kapelou S.I.K.A. s ktorou sme chystali nové nahrávky aj turné, gitarista Mišo býval čoraz častejšie mimo Blavu, nevznikali už nové songy a skúšky boli len o prehratí si starých vecí a o pití piva. Stagnovalo to. Okrem toho ja už som začal byť z hardcore celkovo trochu unavený - ani nie tak z hudby, ale skôr z niektorých postojov a póz, ktoré sa s ním spájajú. Mal som chuť posunúť punkovú hranicu v ktorej som sa pohyboval, alebo skôr stagnoval, zase o kúsok ďalej. Zavolal som ešte na druhú gitaru Jura, ale šlo to všetko akosi pomaly...a pomaly to zakapalo. No neskôr sa to podarilo s kapelou STEH.

Každopádne ROVNOU CHODBOU bola pre mňa srdcová kapela. Aj kvôli zaujímavému názvu, aj kvôli pohyblivej zostave - niekde som hral bicie a Lichtle spieval, niekde naopak. Koncertov, fotiek a pod. bolo málo, nestarali sme sa až tak o to. Ale ten entuziazmus s ktorým sme to tú chvíľu robili stál za to a zúročili sme ho v ďalších kapelách.

S ROVNOU CHODBOU sme tiež vzdali hold niektorým kapelám. Coverovali sme napr. aj dederónskych L´ATTENTAT - ich skvelý song "Smogalarm", ktorý sme spievali v slovenčine (aj sme ho neskôr hrali "live" v Lipsku), už spomínaných amíkov HATED YOUTH, či ZÓNU A (od nich sme hrávali "Útok na špicu hitparády).


ROVNOU CHODBOU Demo 1:



















http://www.multiupload.com/X3TR30P8EE



















punk is not that!
punk is this!


------------------------

One of HC/punk bands where I used to play. Sometimes as a drummer, sometimes as singer. This is our first demo.

----------------------------------


Mišo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára